Marketing mladého športovca

Marketing mladého športovca

5 krokov ako ho robiť úspešne

Marketing mladého športovca, alebo zrozumiteľnejšie propagácia je súbor krokov, ktoré vedú k tomu, aby vaše dieťa poznalo nielen vaše blízke okolie. Keď sa zamýšľate prečo by ste to mali robiť, tak odpoveď je jednoduchá. Aby ste získali podporu „zvonku“, keď to situácia a úroveň športovej prípravy vášho dieťaťa bude vyžadovať. Samozrejme, že výsledky sú dôležité, ale propagácia športového napredovania dieťaťa vám uľahčí cestu pri hľadaní podpory vášho dieťaťa vo fáze, keď to bude nevyhnutné. Napríklad aj pri financovaní ďalšieho športového rozvoja.

Tvrdá práca môže mladého športovca, alebo tím dostať ďaleko, ale propagácia mu môže priniesť podporu, ktorú potrebuje na ďalší rast. Bez propagácie sa totiž o vašom dieťati nikto nedozvie. A hoci propagácia môže byť pre niekoho aj v tejto dobe dosť náročná, existuje zopár rád, ktorých ak sa budete držať, môžete to zvládnuť aj samy.

1. Začnite hneď

Ak sa rozhodujete, kedy je správny čas začať s marketingom pre mladého športovca, tak odpoveď je jednoduchá. Hneď. Aj keď vaše dieťa zatiaľ nedosahuje výrazné športové úspechy a nezbiera jednu medailu za druhou, je veľmi dôležité pre budúcnosť, aby ste s marketingom začali čo najskôr. Väčšinou si fanúšikov nepritiahne vaše dieťa hneď. Ak začnete, čo najskôr s marketingom dieťaťa, budete zbierať verných fanúšikov od začiatku.

Pravdou je, že práve tí, ktorí budú dieťaťu fandiť od začiatku, sú jeho skutočnými fanúšikmi. Tí, ktorí sa pridajú, až keď sa dieťaťu začne dariť, tak väčšinou to urobia z vypočítavosti.

2. Aplikujte online aj offline

Online marketing

Ak rozmýšľate kde aplikovať prezentáciu športovej kariéry dieťaťa, tak radíme, aby ste to robili online, aj offline. Najjednoduchšia cesta je samozrejme v online propagácii. V dnešnej dobe je hojne sociálnych sieti, kde viete prezentovať a dokumentovať kariéru vášho dieťaťa. Pri výbere však trochu porozmýšľajte, čo je vašim cieľom.

Ak sa rozhodujete, akých fanúšikov chcete osloviť, porozmýšľajte, na ktorej sociálnej sieti je ich najviac. Tých skôr narodených hľadajte jednoznačne na facebooku. Avšak ak chcete osloviť najmä rovesníkov vášho dieťaťa, tak zvoľte tik tok, alebo instagram. Tieto tri platformy sú na Slovensku najviac aktívne. Zo skúsenosti vieme, že propagácia na Twitteri na Slovensku veľký úspech neprinesie.

Každopádne je dobré propagovať na všetkých sociálnych sieťach, všade obsahom zasiahnete niekoho. Ak viete, alebo máte možnosť zabezpečiť dieťaťu aj webovú stránku, napríklad ako táto stránka mladej tenistky, tak je to bonus navyše.

Offline marketing

Toto je veľmi subjektívne a veľa záleží na vašich možnostiach a fantázii. Napríklad, ak už nejaké výsledky vaše dieťa dosiahlo, tak môžete sa dohodnúť na nejakom vystúpení vášho dieťaťa v škôlke, ktorú v minulosti navštevovalo, napríklad na Deň otvorených dverí, v rámci nejakej diskusie, s rodičmi, ktorí uvažujú o prihlásení dieťaťa do škôlky. Má to zmysel pre oboch. Škôlka ukáže, že vychovala úspešného športovca, čím jej stúpa renomé a Vám sa naskytne príležitosť prezentovať sa. Nikdy neviete, koho a kde stretnete.

3. Dbajte na rozmanitý obsah

Tak ako všade, aj tu platí, dbajte na rozmanitý obsah ak sa rozhodnete pre marketing mladého športovca. Najmä v online propagácii prezentujte čo najrozmanitejší obsah. Veľakrát sa stretávame s fanúšikovskými stránkami, ktoré svojim deťom zriadili rodičia, kde sa zverejňujú len úspechy dieťaťa. Nevyzerá to dobré a navyše periodicita publikovania je veľmi nízka.

Snažte sa, aby na fanúšikovskej stránke bolo aj niečo z tréningu, aj obsah zo zápasov. Nech zápas dopadne akokoľvek, nie je hanba zverejniť aj neúspech. Ak tak neurobíte, vaše dieťa prezentujete ako supertalent, čím v skutočnosti možno ani nie je.

Tiež dobrým obsahom na rozmanitosť je, ak prezentujete niečo aj z bežného života. Napríklad, ak mladá športovkyňa upiekla svoj prvý zákusok so starkou, alebo mladý športovec opravil svoj bicykel so starkým.

Obsah, ktorý ukazuje, že vaše dieťa sa venuje aj iným koníčkom, ako svojmu primárnemu športu, je tiež fanúšikmi vnímaný ako zaujímavý. Kľudne prezentuje chvíle, keď sa vaše dieťa venuje práve inému športu.

4. Nech to dobre vyzerá

Každá propagácia, či sa jedná o firemnú, alebo osobnú, musí aj dobre vyzerať. A rovnako to platí aj pre marketing mladého športovca. Nemusíte byť hneď copywriter, či špičkový grafik, aby ste mohli robiť propagáciu vášho dieťaťa na vysokej úrovni. Stačí si naštudovať zopár základných pravidiel a určite to zvládnete.

Na jednom detskom turnaji zaznela raz hláška: „Miška, to nevadí že hráš na hovno, ale aspoň dobre vyzeráš“. Motivačne asi najhoršie, čo mohol tento rodič dieťaťu povedať, ale pre tento odsek článku sa to hodí dokonale. Niekedy vzhľad propagácie je dôležitejší ako samotný obsah.

Zle vyzerajúca propagácia je lepšia ako žiadna. Ale dobré vyzerajúca propagácia vám prinesie to, čo očakávate.

5. To najlepšie nakoniec

Ak ste zvládli prvé 4 kroky, resp. základné veci v propagácii športovej kariéry vášho dieťaťa, tak sa môžete pustiť do hľadania spolupráce s nadáciami, fondami, či súkromnými sponzormi. Už máte v rukách obsah, ktorý im viete ukázať aj akú-takú publicitu vášho dieťaťa. Verte alebo neverte, časom bude vaše dieťa známe aj na podujatiach, kde by ste to nečakali.

V najlepšom prípade sa môže stať aj to, že za vami takýto sponzori prídu sami. Buď niekde videli, alebo čítali o vašom dieťati, alebo im niekto o vašom dieťati rozprával.

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *